miércoles, 21 de octubre de 2009

Síntesi final dels comentaris del fòrum

Les noves tecnologies han canviat el panorama de la societat actual. Així, han canviat el ritme de les coses, han proporcionat quantitat d’informació, nous espais de comunicació, nous llenguatges, noves formes d’entendre i viure al món, ha estat font de gran riquesa però alhora han creat molta desigualtat. Diríem que hem arribat a la “cultura de la pantalla”, on la cultura és audiovisual i multimèdia, la informació digitalitzada, la comunicació virtual i sobretot, la necessitat d’aprendre i dominar aquests nous mitjans.

Hem pogut veure, dons, que es fa necessari conèixer-les i poder fer ús d’elles, ja que ens trobem a l’era digital i cada cop més, anem cap al món de les pantalles, les imatges,etc; la influència de les noves tecnologies es manifesta en la vida actual mostrant un gran creixement d’innovacions tecnològiques i, per tant, s’ha “imposat” com a condició pel desenvolupament de la societat.

Però ens trobem en un dilema, en una contradicció, i és que mentre un sector de la població avança, parlant en termes tecnològics, gran part d’ella es queda endarrerida, sense saber utilitzar-les o pitjor encara, sense tenir accés a elles. Cal dons, expandir i fer assequible per tothom l’accés a aquestes, creant, per exemple, els punts òmnia, que esdevé un recurs molt efectiu i necessari.

Un altre punt que ha canviat l’avenç de les ciències i la tecnologia ha estat el transcurs de les coses, i m’explicaré: actualment anem a un ritme frenètic en tot, un voler les coses i voler-les ara. Sembla que la paciència o l’esforç hagin quedat obsolets, i tot és ràpid, immediat.

Davant d’això, sorgeix la necessitat de poder treballar per crear consciència, per ensenyar que les coses tenen un cost, un temps i un treball. Entre moltes d’altres, aquí es veu clarament la necessitat d’una tasca educativa, on entren els educadors socials.

Els educadors, però, també tenen feina a reciclar-se, i a estar a l’altura de les exigències de la societat actual. Cal que l’educador conegui les TIC, així com cal que vagi reciclant-se a mesura que canvia la societat pel què fa a estructura, tipus de vida, lleis socials, polítiques o econòmiques, i també en dites innovacions tecnològiques, ja que serà la seva figura la que intervingui, en la necessitat d’aprendre a aprendre, a donar orientació i a crear consciència crítica.

No hay comentarios:

Publicar un comentario